fbpx

Trin for trin guide til opsætning af Facebook Pixel

Artikel

Sådan bruger du Facebook Pixel som bilforhandler

Er du bilforhandler, og ønsker du at promovere din virksomhed på en effektiv måde, bør du vende blikket mod Facebook annoncering. Med annoncering på de sociale medier, kan du målrette dine annoncer mod det rigtige segment – og en af de vigtigste ting, du skal have styr på, inden du går i gang, er hvordan, du bruger et Facebook Pixel. 

I denne artikel guider vi dig som er Bilforhandler, så du kan blive klogere på Facebook Pixel, samt hvordan du bruger et pixel i din markedsføring. Det behøver nemlig ikke være lige så kompliceret, som det lyder. 

Facebook

Hvad er et Facebook Pixel, og hvorfor er det brugbart for dig som bilforhandler?

Facebook Pixel er et stykke kode, som man integrerer på sin hjemmeside, så man bedre kan måle på, og dermed også optimere sine kampagner på Facebook. Den fungerer som et analyseværktøj, som indsamler data om hjemmesidens besøgende og hvad de foretager sig på hjemmesiden.

For dig som bilforhandler, vil Facebook annoncering gennem en Pixel været et aldeles attraktivt annoncemedie. Du kan først og fremmest brande navnet på din virksomhed, og du kan samtidig løbende annoncere for både nye biler, brugte biler, udstyr og ikke mindst værkstedstilbud. 

Et eksempel kunne være, at du som bilforhandler netop har klargjort en Audi A3, som skal sælges. Derfor laver du et opslag på Facebook, hvor du annoncerer med billeder af den klargjorte bil, og her kan din pixel tracke dine Facebook følgere og se om de viser interesse for bilen, og om de klikker sig videre ind på din hjemmeside. Dernæst kan du via din Facebook Pixel optimere din annonce yderligere, så den er målrettet mod folk, der tidligere har besøgt din hjemmeside og dermed vist interesse for bilen.

Retargeting med Facebook Pixel

Kort fortalt er retargeting betegnelsen for den teknologi der ligger bag, når en annonce vises til personer, som allerede har vist interesse for et produkt på din hjemmeside.

Retargeting er en anerkendt og effektiv annoncestrategi, og ved hjælp af dit Facebook Pixel, kan du med retargeting fange de varme købere, som allerede har påbegyndt købsprocessen. Dét er netop interessant for dig som bilforhandler, da et bilkøb ofte er en længere købsbeslutning, som kan tage lang tid – og derfor er det vigtigt, at du er synlig i alle stadier af beslutningsprocessen.

Er du eksempelvis autoriseret Renault forhandler, og har en potentiel køber besøgt din hjemmeside for at se på en brugt Renault Clio, vil du med din Facebook Pixel efterfølgende kunne sætte en annonce op, som køberen vil se næste gang vedkommende besøger Facebook. Dermed sørger du for at være “top of mind”, og det kan naturligvis medføre, at den potentielle køber, griber telefonen og ringer dig op – eller endnu bedre – ender med at købe din Renault Clio. 

Det er således en stor fordel, at du gennem din Facebook Pixel, kan komme i kontakt med de, som allerede har vist interesse for din Renault Clio. Men du kan også bruge din Facebook Pixel mere målrettet og specificeret. Det er for eksempel muligt, at lave en annonce, som henvender sig til de, der har trykket på en specifik knap, eller dem, som har lagt noget i kurven, uden at købe det. Du kan også bruge din pixel til at fange personer, der minder om dine nuværende kunder, og dermed andre, som netop er på udkig efter en brugt Renault Clio.

Alt dette er muligt med en Facebook Pixel, og derfor er det et meget brugbart værktøj til dig som bilforhandler. Herunder har vi samlet tre gode grunde til at bruge Facebook Pixel:

Rund graf Pixel

Guiden til opsætning af Facebook Pixel

Har du som bilforhandler fået øjnene op for de mange fordele ved at bruge Facebook Pixel i markedsføringen, er næste step naturligvis at komme i gang. Vi giver dig herunder en simpel guide til opsætning af Facebook Pixel.

Trin 1

Gå ind på Facebook Business Manager

Du kan med fordel blot søge efter Facebook Pixel på Google – og så kommer du direkte ind på siden.

Pixel guide 2

Trin 2

Følg den officielle Facebook Pixel Guide

Herefter kommer du ind på den officielle guide, og den guider dig igennem processen, så du hurtigt og nemt kan oprette og installere en Facebook Pixel på din hjemmeside.

 

Pixel guide 1

Har du brug for hjælp til opsætning og håndtering af Facebook Pixel?

Har du brug for hjælp til oprettelse og håndtering af din Facebook Pixel, står vi klar til at hjælpe dig hos Bilhandel.dk.


Ønsker du vi skal kontakte dig?

Indtast dine oplysninger herunder, så kontakter vi dig hurtigst muligt.