Google Ads

Sådan bruger du Google Ads til at øge bilsalget

Artikel

I den sidste artikel omhandlende SEO, blev vigtigheden og værdien i at blive vist først på Google præciseret. Flere studier kan konkludere at ca. 70% af alle kliks i forbindelse med søgninger på Google, er fordelt på de første fem søgeresultater organiske såvel som paid. Af selvsamme grund er Google Ads notorisk kendt for at stå for en stor andel af markedsføringsbudgettet blandt mange virksomheder, globalt såvel som nationalt, hvilket er forståeligt nok taget tallene i betragtning.

Vil du vide mere om hvordan SEO kan hjælpe dig med at øge bilsalget, så klik herunder: 

Hvad er Google Ads?

Ved hjælp af Google Ads kan du betale for at blive vist som et af de første resultater på Google, når der foretages søgninger efter produkter/services, som minder om det du selv udbyder. Med andre ord kan du altså betale for at få garanteret trafik til din hjemmeside, hvor potentielle bilkøbere kan blive præsenteret for din forretning og dine biler. Derved øger du chancen markant for at vedkommende i den sidste del af kunderejsen, vælger at købe sin bil hos netop dig fremfor en anden bilforhandler i landet.

Hvordan bruger man Google Ads?

Det er relativt nemt at komme i gang med Google Ads og det kræver ikke, at man er verdensmester i IT. Etableringen af en Ad på Google kan deles op i fem simple trin:

Trin 1 - Vælg dit mål

Inden du kan starte med at annoncere på Google, er det centralt at sætte sig et mål for sine Google Ads, så Google kan optimere og tilpasse dine ads ud fra målet. Et konkret mål hjælper dig også med at tracke, hvordan dine ads performer, og det vil overordnet set hjælpe dig med at bedømme effekten af de ads som du kører. Du kan vælge følgende målsætninger:

  • Få flere opkald til din forretning – Dine ads vil blive konstrueret med henblik på, at folk tager kontakt til dig
  • Øg antallet af besøg i din butik – Annoncen samt dens indhold tilpasses så den pågældende annonce opererer med henblik på at sende folk til din forretning.
  • Forøg trafikken til din hjemmeside – Din annonce udarbejdes med henblik på at sende flere brugere, som er interesseret i biler, til din hjemmeside.
football stadium, highway, night

Trin 2 - Hvor vil du annoncere?

Med Google Ads har du selv fuldstændig kontrol over, hvor du ønsker, at din annonce skal vises. En annonce på Google kan henvende sig globalt såvel som nationalt, men i dette tilfælde tager vi udgangspunkt i en annonce, som udelukkende kører indenfor landets grænser. Hos Bilhandel ligger vi utrolig meget vægt på dette trin for at skabe en annonce, som kan generere henvendelser på netop dine biler – Hvor din annonce vises rent geografisk, har nemlig stor betydning for, hvor stor effekt annoncen har, og dermed også hvor god din konverteringsrate er. Behovet for eksponering af annoncen afhænger af, hvor stor den pågældende virksomhed som annoncerer er. I nogle tilfælde kan det bedste betale sig at lave en Google Ad, som har fokus på at vises for brugere i en vis radius fra din forretning, men i andre tilfælde giver det bedre mening at få din annonce ud så bredt som muligt. Hos Bilhandel står vi altid til rådighed med rådgivning i henhold til dine Google Ads, og vi tilbyder også at køre dine annoncer på Google for dig, hvor vi efterfølgende analyserer effekten og tilpasser fremtidige ads ud fra konkret data.

Audi billede

Trin 3 - Opret dit budskab

Dette trin fokuserer på at skabe selve annoncen, som du vil have vist på Google. Der er flere forskellige typer annonceformater som eksempelvis bannerannoncer og displayannoncer som man kan gøre brug af, og de har hver især deres fordele og ulemper alt efter, hvad man ønsker at annoncere. Din annonce skal også indeholde en fængende annoncetekst, som skal gøre brugeren mere tilbøjelig til at klikke ind på din hjemmeside. Din annoncetekst skal være kort, præcis, tiltalende og sidst men ikke mindst skal den være fuldstændig utvetydig.

Trin 4 - Angiv dit budget

Når det kommer til Google Ads, kan alle være med uanset, hvor mange eller få kroner man har at gøre med i sit markedsføringsbudget. Du angiver nemlig helt selv dit budget og din budgetgrænse, og så sørger Google for at fordele beløbet på dine ads i den periode. Google kan også hjælpe dig ift. Et passende budget for netop din virksomhed, som er baseret på lignende virksomheder. Ads på Google er utrolig agile og fleksible, hvilket gør, at du når som helst kan skrue enten op eller ned for dit markedsføringsbudget. Hvis der af en eller anden grund er ekstraordinær gang i markedet som nu ift. Genåbningen, kan det sagtens betale sig at skrue op for sit markedsføringsbudget da der har ophobet sig en stor mængde købekraft i markedet under nedlukningen. Derudover kan du når som helst vælge at stoppe dine aktive ads uanset dato i måneden, og derudover kan du sætte udvalgte eller alle din aktive ads på pause.

Trin 5 - Din annonce går live

Når alle overstående trin er gennemgået og indfriet, er det tid til at aktivere din annonce på Google. Google står for alt arbejdet, som skal udføres efter, at din annonce går live – Det eneste som du skal foretage dig, er at samle de henvendelser op som du får, og derfra kan du eventuelt påbegynde en salgsdialog med kunden. Google opererer med det samme mantra som vi gør hos Bilhandel, når det kommer til leads, og det er ”No cure – No pay”. Du betaler altså som tidligere nævnt kun for de reelle henvendelser som du får.


Ønsker du vi skal kontakte dig?

Indtast dine oplysninger herunder, så kontakter vi dig hurtigst muligt.